25 Ekim 2011 Salı

Tuz Çevirme Ritüeli

Tuz çevirme geleneğini bilmeyen yoktur herhalde...

Annanem bir tutam tuzla benim tüm gün huzurlu hissetmeme vesile oluyordu, bu nedenle bahsettiğim geleneğin sürüp gitmesini çok isterim...

Tuz çevirme denen şey, nazara karşı bir nevi önlem sayılıyor.

Kötü niyetli ya da iyi niyetli dahi olsa nefsani bakışların yaydığı, negatif enerjiden kişiyi arındırma çabası olarak tanımlıyorum ben.

Örnek1: Ayşe Fatmaya baktı, Fatmanın bilmemnesini çok beğendi ve keşke bende de o bilmemneden olsaydı neden benim de bilmemnem yok diye içerledi, içerlerken de Fatmaya ve bilmemnesine uzun uzun bakarak 'aaahhh keşke bende de olaydı...' diyerek içinden geçirdi ve Ayşe' nin olumsuz enerjisi Fatmaya kaçtı;) Bu durumda Fatma' ya nazar değdi yani Ayşe' nin olumsuz enerjisi Fatmanın halsiz, bitkin hissetmesine veya sürekli oraya buraya çarpan sakar bir insan olmasına sebep oldu...

Bu nazar değmesi, değdiren kişinin istemeden de yaptığı birşey olduğundan bizler genelde birilerine nazar değdirmemek için 'Maşallah!' ünlemini kullanarak Allah ın karşımızdakini korumaya almasını dileriz.

Örnek: Ayşe Fatmaya baktı, Örnek1' deki gibi hissetti ve Maşallah!, bilmemenen güzelmiş güle güle kullan dedi ve olası nazar çarpması eyleminden Fatma' yı kurtardı;))

Gelelim tuz çevirme eyleminin yapımına;
Bir tutam tuz alınır, ananeler içinden 3 kere ihlas okur, üç kere torunlarının başından tuzu çevirir. Sonra isterse bildiği diğer tüm duaları da okur ve tuzu isteğe bağlı olarak ocakta yakar ya da suda eritip kapı önüne döker:)

Tuz çevrilirken annaneler çok esner çok çok esner, esneyince de değen nazarların çıktığına inanılır...

Güzel bakalım, güzel düşünelim, hep pozitif olalım hep pozitif elektrik yayalım derim, arada sırada tuz çevirmesek de dualarla ruhumuzu bedenimizi arındırmaya çalışalım derimmm drın drınnnnn...

3 yorum:

  1. bizde küçükken düşünce ya da başımıza bir şey geldiğinde komşulara tuz dağıtırdı büyüklerimiz.Vardır elbet bir manası ama ben bilmiyorum .

    YanıtlaSil
  2. vardır muhakkak bi manası canımcım;)

    YanıtlaSil

Fikirleriniz benim için altın değerinde...
Teşekkürler;)

"NOT: Yazım hatası olan yorumlar yayınlanamayacaktır:(("

CANLAR...