5 Ekim 2011 Çarşamba

Gribe ve Nezleye Karşı Kış Çayı



Hava değişimyle yaşadığımız; halsizlik, burun akması -ya da "akamaması": bu daha kötü-, gözlerde yanma, baş ağrısı gibi belirtilere, en güzel cevap hazırladığım kış çayı karışımı oldu:
Malzemeler;
1 küçük kök zencefil
3 parça havlıcan
1 parça çubuk tarçın
2 yemek kaşığı ıhlamur
1 tutam ada çayı
1 çorba kaşığı ekinezya
1 çorba kaşığı bamya çiçeği
4-5 adet karanfil
2-3 adet kuşburnu
iri dilimlenmiş yarım elma (kabukları ile birlikte)
1 dilim limon (kabuğu ile birlikte)

Yapılışı;

Çubuk tarçın havlıcan ve zencefil biraz geç demlendiğinden önden bir taşım kaynatıyoruz,(500ml su içerisinde)

5 dakika kadar bekletip, kalan malzemeleri de üzerine ekleyip yine kaynatıp hemen ocaktan alıyoruz,

bir 5 dakika kadar daha tüm karışımı soğumaya bırakıyoruz.

toplam 10 dakikada demlenmiş kış çayımızı nefis kokusu ve tadıyla misler gibi içiyoruz...

NOT1: Demleme şekline dikkat edildiğinde daha sağlıklı olacağını belirtmem gerekir...
NOT2: Malzemelerden birinin ya da birkaçının eksik olması hiç mühim değil, zira sadece ıhlamur ya da sadece adaçayı da demleyip içmiyor muyuz;)


8 yorum:

  1. Ot çaylarını seviyorum anneannemin tabiriyle çöp çayları :) O pek sevmez de ama benim içimi ısıtır. Bu tarif kışa gireceğimiz günlerde iyi geldi. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. ohh ne güzel bir çay olmuş,şifa olur inşallah herkese,ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  3. ZEYMURAN, TEŞEKKÜRLER İYİ DİLEKLERİN İÇİN
    ELİF, AYNEN BEN DE ÇOK SEVERİM :D ANNANENİ DE YİNE DE ÖP ELLERİNDEN, HÖRMETLER ;)

    YanıtlaSil
  4. Ay ne güzel bir tarif icmis kadar oldum vallaha. Canim cekmedide degil dogrusu. kalksam caymi yapsam kendime :) ne görsem canim istiyor :) Ellerine saglik canim harika bir tarif hakkatende.
    bloguma beklerim bende
    http://nesliname.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Çok sağlıklı bir çay olmuş ellerine sağlık önümüzdeki soğuk günlerde sanırım hepimize lazım olacak sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Bu karışıma çekilmemiş karabiber tohumu atıldığında daha da harika oluyor..bilgilerinize..sizi bulmak hoş oldu ben bitkisel çayları çok seviyorum..:))

    YanıtlaSil
  7. Handancım çok teşekkürler

    Rosemary kesinlikle karabiber de çok iyi olur;)) Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  8. çok faydalı bilgiler canım bunlar helede tam mevsimiyken aklımızda olsun,çok öpüyorum seni..

    YanıtlaSil

Fikirleriniz benim için altın değerinde...
Teşekkürler;)

"NOT: Yazım hatası olan yorumlar yayınlanamayacaktır:(("

CANLAR...